Як працюють дискові гальма


Дискові гальма мають багато спільного з обідними гальмами велосипеда. Обідні гальма велосипеда мають конструкцію з кронштейна та важелів, що притискають гальмівні колодки до колеса.
У мотоциклетних дискових гальмах колодки затискають не саме колесо, а гальмівний диск. Зусилля передається за допомогою гідравлики замість троса. Тертя між колодками та диском уповільнюють диск.
Мотоцикл, що рухається, має певну кінетичну енергію, і гальма мають позбутися цієї енергії, щоби зупинити його мотоцикл. Як вони це роблять? Щоразу, коли ви зупиняєте мотоцикл, гальма перетворюють кінеичну енергію мотоцикла на теплову енергію, що утворюється завдяки тертю між колодками та диском.

Вентильовані диски


Диски з отворами


Плаваючі диски



Хвилясті диски

«Хвилясті» диски, що з’явилися на ринку не так давно, покращують гальмування завдяки меншому нагріванню, кращому охолодженню та більш ефективному видаленню залишків матеріалу колодок з поверхні диска. Зменшене нагрівання зменшує ймовірніть викривлення дисків від перегріву. Тим не менше, деякі мотоциклісти купляють їх лише через їх кращий зовнішній вигляд.


Інструкції зі встановлення та попередження, які зазвичай надають виробники

  1. Внаслідок технологічного процесу на нових дисках може лишатися мастило. Помийте диск та видаліть залишки масла за допомогою води та мила перед тим, як встановити новий диск.
  2. Зніміть рідний диск та перевірте стан болтів, якими він кріпився. Обов’язково замініть ушкоджені або зношені болти.
  3. Перед встановленням нового диску видаліть будь-який бруд з поверхні маточини, щоби диск щільно сів на своє місце.
  4. Затягніть болти до конкретного моменту затяжки, що вказаний виробником мотоцикла.
  5. Супорт має бути розташований суворо перпендикулярно поверхні диску, щоби запобігти «притиранню» колодок та передчасному зносу колодок та диска.
  6. Перевірте загальний стан супорта та переконайтеся, що у ньому нема часток бруду, поршні рухаються вільно, а супорт легко пересувається на своїх направляючих.
  7. УВАГА! Перевірте зношеність колодок перед тим, як замінити диск. Надто зношені колодки призведуть до гіршого гальмування та можуть пошкодити новий диск. Наполегливо рекомендуємо міняти колодки одночасно з диском, інакше гарантію на нові диски може бути анульовано.
  8. Виробник «ХХХХХ» пропонує повний спектр колодок, що розроблені спеціально для роботи з гальмівними дисками «ХХХХХ»!
  9. Для оптимальної роботи нового диска та колодок необхідна правильне притирання. Спочатку натискайте на гальма повільно та плавно збільшуйте зусилля, доки не досягнете максимального гальмування. Стережіться надто сильного та різкого гальмування доти, доки диск та колодки не притруться.
  10. Періодично перевіряйте стан колодок та дисків, щоби впевнитися у рівномірному та повному контакті їхніх поверхонь.

Поради механіка Нормана Граута щодо заміни дисків

Як зняти диск. Через те, що виробники надто силно затягують болти, а також через певні реакції між металами, доведеться докласти певної контрольованої грубої сили, щоби зняти старий диск. Перед тим, як викрутити болти, постукайте по них як слід. Викроистовуйте хороші та не зношені інструменти. Іноді доводиться вдаватися до краініх заходів, таких як маленька стамеска та великий молоток. Щоби викрутити пошкоджений болт, можна приварити до нього інший болт великого розміру. Не поспішайте, і тоді, як пишуть виробники мотоциклів у своїх інструкціях з ремонту, «просто розберіть, відкрутивши кріплення, після чого зберіть у зворотньому порядку».


Болти до гальмівних дисків у нашому інтернет-магазині