Фрикційний склад гальмівних колодок

Гальма працюють завдяки простому принципу тертя між двома поверхнями. Щоби дати однозначну характерисику фрикційних властивостей гальмівних колодок, застосовується процедура тестуванням за стандартом SAE J866A, за яким визначається код з двох літер, такий як EE, FF, GG або HH.

HH чи GG?

  • Колодки типу HH мають найвищий коефіцієнт тертя і є ідеальними для потужних спортивних мотоциклів та для використання у перегонах на кільці. Деякі сучасні спортивні мотоцикли мають колодки типу HH у стандартній комплектації. Інколи колодки HH надто сильно «хапають», що може налякати вас за мокрої погоди, та є не дуже ефективним при щоденному використанні, коли вони не прогріваються до достатньої робочої температури.
  • Колодки типу GG добре пасують для звичайного використання та добре гальмують за більшості умов. Колодки GG м’якші, ніж HH, та швидше притираються то зношених дисків.
  • Одночасне використання типів GG та HH практикується деякими виробниками, що ставлять колодки HH на передні гальма та GG на задні. Колодки GG м’якші, а тому дозволяють краще відчувати та контролювати заднє гальмо. Робити навпаки (ставити GG наперед та HH назад) небезпечно.

Зрозуміло, що колодки лише тоді працюватимуть добре, коли уся гальмівна система знаходиться у доброму стані. На початку використання нові колодки можуть погано гальмувати через певну кількість вологи, що лишається у них через процес виробницва та виходить назовні по мірі притирання нових колодок. Краше за все притирати колодки обережним м’яким гальмуванням. Різке гальмування може призвести до так званого глазурування — стану, коли смоли у колодках кристалізуються, що призводить до скрипу та поганого гальмування.